Voor-leidsters-en-leerkrachten

Zelfs met een kind dat niet spreekt is een gesprek mogelijk!

Wanneer je als leidster of leerkracht ouders adviseert om met hun kind naar een logopediste te gaan kan dit verbaasde reacties opwekken met antwoorden als: ”thuis kletst hij ons de oren van het hoofd” of “zij is van nature geen prater en zal dat ook nooit worden”. Er zijn maar weinig ouders die dit nieuws graag te horen krijgen en veelal wordt er aan dit advies getwijfeld. Wat kan De Logopedie Coach dan bieden?

Wat voor de gezondheid geldt, geldt ook voor communicatie: voorkomen van problemen is beter dan genezen. Door middel van screening kan eenvoudig en snel ingeschat worden welk communicatie traject het beste bij het kind past: coaching, logopedische therapie, afgestemde taalopvoeding of passend taalonderwijs.

Zo wordt het kind meteen op het juiste communicatie spoor gezet. Een verslag van De Logopedie Coach kan jouw advies ondersteunen en ouders overtuigen van het belang van logopedie.

Als leidster of leerkracht wil je vanzelfsprekend het beste uit de communicatie met kinderen halen. Maar wat als een kind in jouw groep zwijgt?

Zelfs met een kind dat niet spreekt is een gesprek mogelijk. Op grond van mijn logopedische kennis en brede werkervaring in het onderwijs sla ik gemakkelijk de taalbrug tussen de logopedische behandeling, de taalsituatie thuis, in de speelzaal of op school. Ik beschik over een breed aanbod praktische tips waardoor jij het kind in jouw groep aan de praat krijgt. Ook zorg ik ervoor dat het kind tijdens de communicatie daadwerkelijk laat horen waartoe hij of zij in staat is.